رهایی مطرح کرد؛

لزوم استفاده از توان نیرو‌های دانشگاهی در تصمیم گیری‌های کلان کشور 

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر بر لزوم استفاده از توان نیرو‌های متخصص دانشگاهی در تصمیم گیری‌های کلان کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین نشست در سال جاری مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با موضوع دانشگاهیان و انتخابات در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

این نشست با حضور ۲۰۰ عضو هیئت علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، در ابتدا علیرضا رهایی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به ارائه تاریخچه کوتاهی از فعالیت‌های مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی بیاناتی ارائه کرد و درخصوص نقد‌های وارده بر عملکرد دولت مستقر و با آمار‌های دقیقی از آسیب‌های فراوانی که به زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور به دلیل اعتماد و اتکا بر توان خارجی به جای اعتماد بر نیرو‌های جوان و مخلص انقلابی به وجود آمده است، ارائه دیدگاه کرد.

رهایی همچنین به ضرورت حضور و استفاده از توان و تخصص نیرو‌های متخصص دانشگاهی در تصمیم گیری‌های کلان کشور تاکید کرد و با مقایسه آمار‌های موجود در کشور‌های منطقه، بر ضرورت این همکاری تاکید کرد. 

در ادامه علم الهدی، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی به عنوان میهمان ویژه نشست هم اندیشی مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در جایگاه حاضر و بیاناتی ارائه کردند.

او افزود: دغدغه کنونی مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی، گفتمان سازی جهت انتخاب کاندیدای اصلح و انقلابی و همچنین مشارکت نخبگان علمی سراسر کشور جهت پشتیبانی فکری، راهبردی و محتوایی جبهه انقلاب است. بر همین اساس در سال گذشته نیز با تشکیل جلسات مجازی و حضوری هفتگی و با راه اندازی کانال های اطلاع رسانی در فضای مجازی و نیز عضو کردن قشر وسیعی از اساتید دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله: تهران، علم و صنعت، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، الزهرا، علامه طباطبایی، سمنان، فردوسی مشهد، کرمان، شیراز، اصفهان، صنعتی اصفهان، بیرجند، هرمزگان، شهیدچمران اهواز، سیستان و بلوچستان، ملایر، کردستان، رازی کرمانشاه، تبریز، ارومیه، بابلسر، گیلان و همچنین دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، پیام نور و واحد‌های متعدد دانشگاه آزاد اسلامی، درجهت تبیین مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور اقدامات موثری به انجام رسانده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار